Nivala.orgNivala.org keskustelu Angelina verkkokauppa
 | Foorumin etusivu | Rekisteröidy | Vastaa | Etsi | Tilastot | Ohje |
Nivala Nivala.org keskustelu / Nivala /

Nivalassa ei ole työttömiä

Kirjoittaja Tutu
Käyttäjä
#1 | Lähetetty: 14 Heinä 2009 12:40 
Nivalassa ei ilmeisesti ole työttömiä vai eikö ole HALUA TEHDÄ työtä koska kuulema avoinna ilmoitettuihin paikkoihin ei haeta. Vai meneekö kaikki Ylivieskaan töihin?

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#2 | Lähetetty: 14 Heinä 2009 20:00 
Englannin kielen lehtori, matemaattisten
aineiden lehtori,
sairaankuljettaja, kunnaneläinlääkäri,
toimitusjohtaja,
markkinointiassistentti, ostaja,
kuljettaja.

Mihimpä nuista oisit tekijää vailla?

Kirjoittaja v 8
Käyttäjä
#3 | Lähetetty: 14 Heinä 2009 22:34 
varmasti olis esim metalli ja puualan osaajia työttömänä mutta hajeppa sitte enkun kielen lehtoriksi tai ala siinä kunnan eläinlääkäriksi.taitas jäähä paikka saamatta jos ei oo asiaan kuuluvaa koulutusta.olen varma että suurin osa työttömistä haluais tehä töitä!

Kirjoittaja olija
Käyttäjä
#4 | Lähetetty: 15 Heinä 2009 21:30 | Muokkasi: olija 
"Tutu" on näitä työttömien mollaajia. Niitähän piisaa. Yhteiskunnassamme on murto-osa luusereita, jotka elävät yhteiskunnan varoilla (veronmaksajien rahoilla). Kyllä valtaosa työttömistä hakee jatkuvasti töitä. Onhan luonnollista, että hakee töitä sille alalle, mihin on koulutuksen saanut. Toisaalta yhteiskunta kouluttaa työttömistä osaajia uusille aloille. Itse entisenä (nyt eläkkeellä) työttömien kouluttajana tiedän, että moni kursseilleni osallistuneista on työllistynyt täyspäiväisesti loppuelämäkseen. Olen seurannut tilannetta aktiivisesti. Nivalassa en ole kouluttajana toiminut, joten maalaiskaupungin tilanteesta en osaa sanoa mitään. Olen aiemmin toiminut kouluttajana linjalla: Joutsa-Jämsä-Keuruu-Laukaa-Saarijärvi-Juankoski-Kainuu (kaikki kunnat)Pudasjärvi-Ranua-Sodankylä-Ivalo-Kittilä-Kolari-Pello. Kokemusta on!

Kirjoittaja Tutu
Käyttäjä
#5 | Lähetetty: 17 Heinä 2009 01:15 
Nivalassa on aika ajoin tarjolla monenlaisia tehtäviä (paljon ystäviä yritysmaailmassa jotka seikkaa päivittelevät) mutta kukaan ei hae!?
EN ole työttömien mollaaja, mitä se muuten tarkoittaa? Miksi ihmeessä kukaan "mollaisi" työttömiä? Minulla on omakohtaista kokemusta rekrytoinnista, ei Nivalassa vaan muualla. Mutta jutellut ja jakanut kokemuksia Nivalalaisten tutttavien kanssa jotka päivittelevät tätä seikkaa.
Ihmettelemme vain miksei avoinna oleviin työpaikkoihin haeta rohkeasti?
Tekemätöntä työtä ON paljon kun on aktiivinen ja vain hakee sitä. Olen aikanaan kulkenut työn perässä, työmatkat jopa 200 km/ pv. ja kouluttamattomana ihmisenä tehnyt AINA sitä mitä on tarjottu. ENKÄ yhtään päivää viivytellyt työttömänä.
Nykyään kun valitaan johonkin työhön niin pelätään työn tekemistä, aiheettomia sairaslomia, ei viitsitä poistua sieltä omalta mukavuus alueelta.
Varsinkin nuoret odottaa että raha tulee helpolla. Ei nähdä vaivaa edes hakea työtä saati sitten että panostetaan siihen.
Tämä ongelma ei tietenkään ole pelkästään Nivalan ongelma, itse toimin tällä hetkellä Kokkolassa yrittäjänä ja tämä sama ongelma tulee vastaan täälläkin. Minulla on muutama avoin työpaikka vuodessa johon voi hakea lähes kuka vain mutta porukka on mieluummin kotona päivärahalla kuin tekee töitä. Nuoret käy ehkä viikon-kaksi olemassa töissä ja sen jälkeen he PYYTÄVÄT kirjoittamaan todistuksen jossa sanotaan että on suoriuduttu huonosti ja työsopimus irtisanotaan työnantajan toimesta koeajalla, ettei tulisi karenssia.
AIKA monta kertaa on tehnyt mieli kirjoittaa siihen todistukseen että kaveri sanoi itsensä irti koska ei viitsinyt tehdä töitä vaan mieluummin makaa kotona tai hengaa kylällä.

Kirjoittaja tätä
Nimetön
#6 | Lähetetty: 17 Heinä 2009 13:25 
minkäs alan yrittäjä tutu on?

Kirjoittaja olija
Käyttäjä
#7 | Lähetetty: 17 Heinä 2009 15:35 
Sinähän "Tutu" varsinainen yrittäjä oot. Ja siis annat sen todistuksen? Huhheijaa!!! Kirjoita todellisia todistuksia. Sinähän edesautat ongelmia, kun toimit "nuorison" ehdoilla.

Kirjoittaja Tutu
Käyttäjä
#8 | Lähetetty: 21 Heinä 2009 12:19 
Tutu on kauppias

Kirjoittaja olija
Käyttäjä
#9 | Lähetetty: 21 Heinä 2009 17:58 
Kauppias Tutu hyysää näitä nuoria pitkittämällä oikeaan työhön sitoutumista. Eiväthän nuoret tällaisesta opi. Kauppias antaa pyydettäessä sopivan paperin, jolla pääsee taas laiskottelemaan yhteiskunnan varoilla.

Nivala Nivala.org keskustelu / Nivala / Nivalassa ei ole työttömiä Ylös

Vastauksesi Klikkaa tätä ikonia siirtyäksesi lainattuun viestiin

 

 ?
Voit lähettää viestejä anonyymisti kirjoittamalla käyttäjätunnuksen ja jättämällä salasanakentän tyhjäksi. Jos sinulla olisi käyttäjätili, voisit kirjautua foorumille ko. lomaketta käyttäen…
 
  Nivala.org keskustelu Foorumia pyörittää Forum Software miniBB ®