Nivala.orgNivala.org keskustelu Angelina verkkokauppa
 | Foorumin etusivu | Rekisteröidy | Vastaa | Etsi | Tilastot | Ohje |
Nivala Nivala.org keskustelu / Nivala /

Ihmeelinen juomakulttuuri

Sivu  Sivu 1 / 2:  1  2  Seuraava »  
Kirjoittaja Rahalla´maksat ostoksesi
Nimetön
#1 | Lähetetty: 4 Tammi 2011 22:59 
Miksi Suomalainen juo alkoholia, suomalaisten tavalla ? Mokomaa humalahakuista juomiskulttuuria. Pää täyteen ja enemänkin. Ja alkossa käydään salaa itseltäkö, tutuilta, naapureilta vai keneltä ?

Ja alkon myymälä on aivan laillinen kauppa, miksi ei voi olla oma itsensä ? Aivan kuin olisi joku rikolinen tullessaan alkosta....

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#2 | Lähetetty: 5 Tammi 2011 05:21 
Rahalla´maksat ostoksesi:
Ja alkon myymälä on aivan laillinen kauppa, miksi ei voi olla oma itsensä ? Aivan kuin olisi joku rikolinen tullessaan alkosta....

Moni häpeilee orastavaa alkoholismiaan...varsinki aamupäivällä

Kirjoittaja Elli
Käyttäjä
#3 | Lähetetty: 5 Tammi 2011 18:48 
Suomalaisen viinapullo on ollut iänkaiken piilossa lattialla.......pöydän jalan vieressä.....takana....piilossa. Suomalainen on juonut iänkaiken pimeässä.....saunassa.....itkenyt lauteilla kurjuuttaan....piilossa....pimeässä. Alkossa asioidessaan suomalaisella on ollut aina selitykset, miksi piipahti puotiin. Niitä selityksiä kuunnellessa tulee siihen tulokseen, että kossulla kasvaa jopa uudet raajat amputoitujen tilalle. Niin moneen tarkoitukseen "lääkettä" haetaan. No, viinakauppaan voi poiketa ihan ilman selityksiä. Ei hlökunta vaadi tietää mihin asiakas pullon sisällön holvaa: kaataako kitusiinsa, voiteleeko akkansa, ukkonsa vai lehmänsä kintun, matojako ulos ajaa vai unilääkkeksikö hörppää, desinfioiko ruhjeitaan ja hiertyneitä jalkojaan, vai holvaako ainetta sen parhaan lypsylehmän vetimiin. Ne kun perkele repesi piikkilangassa. Naapurille kiikuttaa, huonokuntoiselle, hyvälle krannin miehelle / naiselle.

Kirjoittaja Sandra
Nimetön
#4 | Lähetetty: 6 Tammi 2011 12:53 
Aivan naurettavaa, jos ostat sekaleipää, kauraleipää tms. sokkarista ethän selvitä sitä kenelekään, mutta alkossa kun käyt, käyt salaa ja yhtälailla laillisessa kaupassa.
Ja kuitenkin aikuisista ihmisistä on kysymys.AIVAN NAURETTAVAA HOMMAA!

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#5 | Lähetetty: 6 Tammi 2011 15:29 | Muokkasi: Lopitsoi 
Seon usseilla pelekona josko naapurit, tuttavat tai kyläläiset läjäyttää juoponleiman ohttaan...
koskapa naapuri on aina juopompi ku ite, näin uskotellaan ja kustaan omaan silimään koska naapuri tekkee just samat johtopäätökset... ja molemmat ottavat kuitenki persekännin

Kirjoittaja Elli
Käyttäjä
#6 | Lähetetty: 6 Tammi 2011 20:02 
Lopitsoi:
Seon usseilla pelekona josko naapurit, tuttavat tai kyläläiset läjäyttä juoponleiman ohttaan...
koskapa naapuri on aina juopompi ku ite, näin uskotellaan ja kustaan omaan silimään koska naapuri tekkee just samat johtopäätökset... ja molemmat ottavat kuitenki persekännin

Juuri näin! Syyllisyys panee selittelemään ja häpeä painaa niskat kyyryyn. Isommissa kaupungeissa ei ole leimaamisen pelkoa, pienemmissä juopon leiman saa hyvinkin herkästi tyyliin: TAAS se oli viinakaupassa, TAAS se istui terassilla jne. Jotakin outoa tässä suomalaisessa juomakulttuurissa on, kuten aloittaja kirjoittaa. Muistelen lukeneeni jostakin, että Suomi on ainoa Euroopan maa, jossa nuoret leuhkivat krapulalla. Muissa maissa nuorten keskuudessa ko. ilmiö ei ole yhtä vahva tai leuhkimista jopa ihmetellään.

Kovin on lyhyt aika, kun suomalainen poistui kiviluolan peränurkasta. Jospa joidenkin tavat ovat sen mukaiset. Kieltolaistakaan ei ole pitkä aika. Maassamme ei ole sivistynyttä juomakulttuuria. Voi mennä useampi sukupolvi, ennenkuin opimme "tavoille". Suomessa ei ole myöskään karnevaalikulttuuria, jolloin irrotellaan iloisesti. Meillä on vain Vappu ja pikkujouluaika. Silloin örvelletäänkin oikein urakalla. Jospa me vielä opimme...vai opimmeko?

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#7 | Lähetetty: 6 Tammi 2011 20:29 
Jos viina ois vasta nyt keksitty, nii se kiellettäs oitis sen aihheuttamien sairrauksien, tappojen,murhien- itsensä - lähimmäisien ja ventovieraijen,pieksämisien, pettämisien ym. löysäpäisyyksien takia

Kirjoittaja Sandra
Nimetön
#8 | Lähetetty: 6 Tammi 2011 23:16 
Olen miettinyt joskus tuollaista kuin kahvi, jos nyt keksittäisiin kahvin juominen, se varmaan kuuluis kiellettyihin juttuihin. Kahvihan on piri ste. Mä ainakin olen riippuvainen kahvista.

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#9 | Lähetetty: 7 Tammi 2011 12:08 
Sandra:
Olen miettinyt joskus tuollaista kuin kahvi, jos nyt keksittäisiin kahvin juominen, se varmaan kuuluis kiellettyihin juttuihin. Kahvihan on piri ste. Mä ainakin olen riippuvainen kahvista.

Joo, mutta minä luokittelisin kahavin harmittomaksi piristteeksi, ai miten se kupillinen tekkee hyyvvää, ku oikkein kahavihammasta kolottaa...enkä minä ainaskkaa herrää aamusella oikiasti ennenku oon juonu pari kupillista

Kirjoittaja Sandra
Nimetön
#10 | Lähetetty: 7 Tammi 2011 15:32 
Joo sama homma minulla pakko on aamulla saada kahvia että herää, tuntuu että ei seleviä koko päivänä jos on jääny ilman kahvia. Eihän kahvi mikään todellinen piri ole, mutta kummasti se vain virkistää. Harmitonhan se kahvi todellakin on.

Kirjoittaja kossuko
Nimetön
#11 | Lähetetty: 11 Tammi 2011 21:29 
Aika paljon taidetaan kuitenkin sitä viinaa juoda, se voi jostakin tuntua ihan asiaan kuuluvalta niinkuin kahvi. Jos kohtuudessa pysyy niin okei, mutta saattaapi ryöstäytyä liiaksikin.

Kirjoittaja semmosta
Nimetön
#12 | Lähetetty: 19 Tammi 2011 22:58 
Viina viisasten juoma!

Kirjoittaja Viisaan/tyhmän rajanvetoa
Nimetön
#13 | Lähetetty: 20 Tammi 2011 01:18 
Missä on viisaan ja tyhmän raja, vedä sormella veteen viiva, kukaan alkoholisti ei ajattele et alanpa tässä holistiksi, eikö alkoholiin jää koukkuun ja perjantaipullosta se alkaa, kaaheeta katsoa totuutta silmiin.

Kirjoittaja Mehumies
Nimetön
#14 | Lähetetty: 20 Tammi 2011 13:43 
Kylläpä se tämäkin päivä käynnistyi aamuryypyllä. Ilman ei olis ylös päässy.

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#15 | Lähetetty: 20 Tammi 2011 18:47 
Mehumies:
Kylläpä se tämäkin päivä käynnistyi aamuryypyllä. Ilman ei olis ylös päässy.

Oliko ohora pirtelö vai kolomenvartin nesteleivät aamupalana?

Sivu  Sivu 1 / 2:  1  2  Seuraava » 
Nivala Nivala.org keskustelu / Nivala / Ihmeelinen juomakulttuuri Ylös

Vastauksesi Klikkaa tätä ikonia siirtyäksesi lainattuun viestiin

 

 ?
Voit lähettää viestejä anonyymisti kirjoittamalla käyttäjätunnuksen ja jättämällä salasanakentän tyhjäksi. Jos sinulla olisi käyttäjätili, voisit kirjautua foorumille ko. lomaketta käyttäen…
 
 
  Nivala.org keskustelu Foorumia pyörittää Forum Software miniBB ®