Nivala.orgNivala.org keskustelu Angelina verkkokauppa
 | Foorumin etusivu | Rekisteröidy | Vastaa | Etsi | Tilastot | Ohje |
Lukijoiden ajatuksia Nivala.org keskustelu / Lukijoiden ajatuksia /

Kansanvallasta siirryttävä kansan valtaan

Sivu  Sivu 2 / 2:  « Edellinen  1  2  
Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#16 | Lähetetty: 25 Tammi 2009 17:57 
Lopitsoi:
Tiijäkkönää miksi metän pohoja mätästetään ja istutetaan?

Tiijän

Se on tämä pyhä kolomiyhteys mafia: Metänhoitoyhistys, taimenmyynti, ja kone mafia, joka siittä päättää, eikä mitkää metänhoijjolliset tarpeet taikka realiteetit.

Valtiolta kusettavat milijaarteja vuosittain tähä luonnonraiskuun hulluuteen ja saastutukseen. Viliku Pekan kotisivullaki luki että koko Suomi muuttuu muute nevaksi jos ei sitä ojita.
Voi tule ja puserra.

Tiijäkkö nää muute mite hirvijjää on ollu iliman pilluu

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#17 | Lähetetty: 25 Tammi 2009 20:36 
Et näköjään tiijä etkä ymmärrä metän luontaisen kasvun päälle yhtikäs mitään, enkä minä vihti nimettömälle ruveta opettaan.

Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#18 | Lähetetty: 25 Tammi 2009 21:15 
Nythä sinä yhtä äkkiä puhutkin luontaisesta kasvusta!

Minkä virman konneet veikkaat olleen asialla sillon kun nuo nykyset vanahat metät on mätästetty kasvu alakuu, ja mistä ovat ostanu nämä taimet.

Minä pokasena vaikka en ollu ku vähä toisella kymmenellä isän kanssa hakattiin kuokalla kylyvölaikkuja, ja vielä pienemmät poloki siemeniä niihin. Nyt siinä on harvennuskuntone mehtä. Eikä tehty yhtäkään mätästä eikä oijjaa.

Nämä nykyajan läskimahat isännät ei pysty etes siihen ruumiillisseen työhön, mitä minä ja minun aikalaiset pystyi jo vähä toisella kymmenellä. Ne on laiskuuttaa keksiny nyt sen että Suomi muuttuu nevaksi jos ei ojitus mätästetä koko maata.

Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#19 | Lähetetty: 25 Tammi 2009 22:03 
Lopitsoi:
enkä minä vihti nimettömälle ruveta opettaan.


Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#20 | Lähetetty: 26 Tammi 2009 06:49 
Ei ne nimekkäätkää oppipokaset taho opettajaksi pystyä

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#21 | Lähetetty: 26 Tammi 2009 06:54 
Nimetön:
Nimetön
#20 | Lähetetty: 26 Tammi 2009 06:49
Vastaa Lainaa
Ei ne nimekkäätkää oppipokaset taho opettajaksi pystyä

No selitäppä mulle mitä on mehtän luontainen uusiutuminen?

Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#22 | Lähetetty: 26 Tammi 2009 11:09 
Lopitsoi:
No selitäppä mulle mitä on mehtän luontainen uusiutuminen?

Heh. Vaikutat sevverran "pököpäältä" oppilaalta että tuski siinä tiejon jyväset ittää.

Sehä mehtä on uuvistunu maailima halaki luontaisesti ekkönää sitäkää tienny, itestää.

Sehä ei kuitenkaa ole tarkotuskaa että aiva siihe pitäs mennä vaan se että tuo mehtien auraus ja mätästys ja ojitus kiellettäs nyt ensinnäki
joka rasitta verommaksajien pussia ja saastuttaa vesistöt ja meret.

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#23 | Lähetetty: 26 Tammi 2009 11:45 
Ite oot pököpääjunttura

Tiesin ja tiijän senki että luontainen mehtän uusiutuminen vie 50- 100 vuotta kauemmin kuusi/ mäntymehtäksi kuin istuttamalla .
Jos hakkuualue jäteään siemenpuuasentoon nii kyllä se melekeen vaatii jonkuverran pinnan rikkomista ei aurausta eikä ojitusta tarvi.
Ja ne verot, jokka mennee uuvistamis kuluihin, kerätään methtäveroina mehtän omistajilta.

Siitä ojituksen saastuttavasta vaikutuksesta oon sammaa mieltä, nykyisin vaajitaanki jo laskeuma-altaat ojitusalueelle.
Tämänkin kinkkisen asian takana on raha ja saaha sitä mahollisimman palijo ja noppeesti
Tämä loppaali maailimantallous pyörii yksinomaan rahan ympärillä, ei siinä tunteilla pärjää ja heikot ja heikosti tuottavat lopetetaan
Oon kans joskus rotestoinu tuota "kolomiyhteysmafiaa" (joka on tojella olemassa)vastaan toisaalla ja teheny jopa uuvistus ehotuksia, mutta arvaappa miten littanaksi löivät mun mallin?
Vaan eikö ollu mukava inttää välillä, se jotenki sappi puhistuu ku sitä hiukka kiehautettaan.

Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#24 | Lähetetty: 26 Tammi 2009 14:55 
No silimäänni oli mukava, eikä tänne foorumille saaha minkäänlaista verenkiertua muuten aikaseksikaa. Ja varsinki ku nyt huomataanki että mehä ollaa justiisa sammaa mieltäki tuosta asiasta. Se on tuo konneellinen puunkorijjuu sulien maitten aikaan jo yksistäänki vähä liikaki kovvaa laikuttamista mistä kyllä lähtee männikkö siemenpuuasennolla käyntiin missä niitä vai on vara jättää. Samate voihan niihin kylyvää iteki siemenia kuha ei ny aiva omia siemeniä.

Kirjoittaja olija
Käyttäjä
#25 | Lähetetty: 27 Tammi 2009 21:31 
No jo on mielenkiintoista! Nivalaiset näköjään vääntävät keskustelun mistä tahansa mihin tahansa. Tässä ketjussa oli alun perin kysymys demokratiasta ja näytetään päätyvän metsän kasvatukseen. On se ihmeellistä tämä ajatuksen lento!

Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#26 | Lähetetty: 27 Tammi 2009 23:08 
Osallistuva demokratia tarkoittaa aidon vuoropuhelun aloittamista ihmisten kanssa. Ihmisiä kuullaan ja kuunnellaan. Heidän näkemyksilleen ja mielipiteilleen annetaan arvoa. Heidät otetaan mukaan yhteisten asioiden pohdintaan.

Lainasin tuolta alottajan tekstistä sulle vähä temokratijaa

Kirjoittaja itiootti
Nimetön
#27 | Lähetetty: 2 Helmi 2009 10:24 
Tiijäppä häntä notta millanen resitentti se Kansan Tapani sitte olis

Kirjoittaja heh
Nimetön
#28 | Lähetetty: 19 Maalis 2009 15:31 
Nimetön:
Vai kyllä tämän konemafian lähimenneisyyven metänhoito kuitenki lyö lauvalta kaikki ommaan nilikkaan hakkuut mennen tullen, on se semmonen hakkuu työmaa ollu, ku kaikki paikat mulistetaan ja saasteet ja olakuaineet virtaa vesistöihin kuivilta kankailtaki ojitusmätästys että saahaan avustusta. On se ollu hirvijää valtion kusettamista pitkään.

Paperiteollisuus ossaa ennakija ettei niiltä saastuttaja alueilta tuotettua paperia osta tulevaisuuvessa kukkaa ja muuttavat muualle. jo nyt hyvissä ajon

Mitäs minä ojitus poijjaat sanoin...Stora Enso muuttaa jo Ruotsiin kokonaan, kun siellä on halavempaa puu alhaisempien tuotantokustannuksien vuoksi. Eivät ole ojittaneet eikä kyntäneet koskaan, vaan siemenpuuasennolla siellä toimitaan, ja saavat paperinsa kaupaksi tulevaisuuvessakin.

Kirjoittaja olija
Käyttäjä
#29 | Lähetetty: 20 Maalis 2009 21:30 
Olis paljon mukavampaa pysyä aiheessa, josta keskustelu lähti käyntiin. Jos menee muualle, niin aloittaapi sitten uuden aiheen. Tähän sopinee erään kanadalaisen kirjailijan viisaus: "Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle!"

Kirjoittaja heh
Nimetön
#30 | Lähetetty: 21 Maalis 2009 10:46 
NiVi:
Osallistuva demokratia tarkoittaa aidon vuoropuhelun aloittamista ihmisten kanssa. Ihmisiä kuullaan ja kuunnellaan. Heidän näkemyksilleen ja mielipiteilleen annetaan arvoa. Heidät otetaan mukaan yhteisten asioiden pohdintaan.

Tässäpä sinullekin tienviittaa ja ajattelemisen aihetta...aiheesta...
Tähän taasen sopinee kommentiksi, että en ole oikein varma, olenko varma vaiko epävarma vai en...

Sivu  Sivu 2 / 2:  « Edellinen  1  2 
Lukijoiden ajatuksia Nivala.org keskustelu / Lukijoiden ajatuksia / Kansanvallasta siirryttävä kansan valtaan Ylös

Vastauksesi Klikkaa tätä ikonia siirtyäksesi lainattuun viestiin

 

 ?
Voit lähettää viestejä anonyymisti kirjoittamalla käyttäjätunnuksen ja jättämällä salasanakentän tyhjäksi. Jos sinulla olisi käyttäjätili, voisit kirjautua foorumille ko. lomaketta käyttäen…
 
 
  Nivala.org keskustelu Foorumia pyörittää Forum Software miniBB ®