Nivala.orgNivala.org keskustelu Angelina verkkokauppa
 | Foorumin etusivu | Rekisteröidy | Vastaa | Etsi | Tilastot | Ohje |
Lukijoiden ajatuksia Nivala.org keskustelu / Lukijoiden ajatuksia /

Nivalan kirkkovaltuustolle aloite

Kirjoittaja NiVi
Tiedottaja
#1 | Lähetetty: 26 Tammi 2009 12:13 
Olisiko aika palauttaa Uuden hautausmaan nimi alkuperäiseksi.

Taru kertoo sen olleen ensimmäisen haudatun nuoren tytön nimen mukaan. Maija vai oliko Maria. "Maijanaho" vaihtoehtona voisi olla "Marian Lehto".

Monessa seurakunnassa Uuden hautausmaan nimi on vain sekoittamassa. Nivalassa on selkeällä paikannimillä neljä hautausmaata. Kappelin seinään sitten uusi nimi myös.

Nivala-seurakin, joka arvostaa perinteitä, voisi tehdä aloitteen Kirkkovaltuustolle.
Olen iäkäs ja olisi turvallista levätä vanhan nimen mullissa.

Nimim. Nep.

Kirjoittaja olija
Käyttäjä
#2 | Lähetetty: 27 Tammi 2009 21:23 
Minulle on ollut tämä hautuumaan nimi myös ihmetyksen aihe. Lapsuudestani saakka (1950-luvun alusta) olen kuullut puhuttavan vain "Uudesta hautausmaasta". Järkevä aloitus: miten kauan hautausmaa on UUSI. Hieno nimi olisi tuo lehto, mutta minun mielestäni nivalaiselta kuulostaisi paremmin "Maijan lehto".

Kirjoittaja Lopitsoi
Käyttäjä
#3 | Lähetetty: 27 Tammi 2009 21:54 
Eikös se oo "Maijanaho" ollu ensin nimeltään?

Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#4 | Lähetetty: 28 Tammi 2009 23:40 
minä oon eronu kirkosta. ei sinne kannata rahaa maksaa. eihä sieltä saa ees mittää!

Kirjoittaja Pakana
Nimetön
#5 | Lähetetty: 31 Tammi 2009 17:33 
No nii oon minäki eronnu kirkosta, mutta miten se ny tähän aiheeseen mitenkään liittyy, HÄ?

Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#6 | Lähetetty: 3 Helmi 2009 21:43 
Nimetön:
minä oon eronu kirkosta. ei sinne kannata rahaa maksaa. eihä sieltä saa ees mittää!

taitaa sinunkin viimeinen leposija olla riihimäellä

Kirjoittaja Nimetön
Nimetön
#7 | Lähetetty: 3 Helmi 2009 23:08 
mulle on sama mihin kuoppaavat... raato ku raato... kuha vähä kauemmas johonkinii ei raato pihas mätäne... ja vaikka jätesäkis kuoppaan ni ei tuu kalliiksi... ja eihä se siihe liitykää mitenkäää asiaan vaa mainihimpa vain =D

Lukijoiden ajatuksia Nivala.org keskustelu / Lukijoiden ajatuksia / Nivalan kirkkovaltuustolle aloite Ylös

Vastauksesi Klikkaa tätä ikonia siirtyäksesi lainattuun viestiin

 

 ?
Voit lähettää viestejä anonyymisti kirjoittamalla käyttäjätunnuksen ja jättämällä salasanakentän tyhjäksi. Jos sinulla olisi käyttäjätili, voisit kirjautua foorumille ko. lomaketta käyttäen…
 
  Nivala.org keskustelu Foorumia pyörittää Forum Software miniBB ®