Nivala.orgNivala.org keskustelu Angelina verkkokauppa
 | Foorumin etusivu | Rekisteröidy | Vastaa | Etsi | Tilastot | Ohje |
Lukijoiden ajatuksia Nivala.org keskustelu / Lukijoiden ajatuksia /

Turvallisesti

Kirjoittaja NiVi
Tiedottaja
#1 | Lähetetty: 30 Tammi 2009 12:26 
Sinulle, joka ajelet sellaista vauhtia kuin itse haluat, sepä ei olekkaan luvallista, liian hitaasti ajava on yhtä vaarallinen kun ylinopeutta ajavakin.

Liikennesääntöjen mukaan on ajettava, eikä niin kuin itse haluaa, liian hitaasti ajava on vaarallinen liikenteessä, kun on tien tukkona, siitä saa sakot samalla lailla kun ylinopeuttakin ajava.

Rekka-autoja ajavat ammattikuskit eivät pidä tarpeeksi pitkää turvaväliä, kun ajavat pikkuauton takana, siinä on turvallisuusriski, jos edellä ajava joutuu jarruttamaan, niin rekka tulee varmasti päälle.

Turvallista ajamista

Kirjoittaja miekkonen
Käyttäjä
#2 | Lähetetty: 30 Tammi 2009 16:22 
itse ainakin ajan sellaista vauhtia kuin katson sen olevan turvallista oli rajoitus mikä oli.monesti on pääkallo keli ja lunta tulee niin perkeeleesti mutta bemarit vaan painaa ohi.sakottakoon jos on tarpeen.

Kirjoittaja Gadget
Inspector
#3 | Lähetetty: 30 Tammi 2009 20:18 
Onhan tuota joskus joutunut ajamaan muuta liikennettä hitaammin, esimerkiksi kun on raskas kuorma tai heikko näkyvyys. Tällöin vain tulee sitten ajettua enemmän tien oikeassa laidassa ja varmisteltua, että vikkelämmät pääsevät turvallisesti ohi.

Muuten liikenteessä näkyy olevan niitä, jotka ajavat mittarin mukaan 80 eli käytännössä 65-75, niitä jotka ajavat 80 gps:n perusteella tai ottavat huomioon mittarivirheen, ja vielä pääosin niitä jotka ajavat juuri ja juuri alle sakkorajan eli 85-90 km/h.

Kirjoittaja v 8
Käyttäjä
#4 | Lähetetty: 30 Tammi 2009 23:02 
eikai ne muutkaa lähe pääkallokelillä ohitteleen,ajavat samallalailla hitaammin mut jos on hyvä keli nii en kyllä ymmärrä sitä et hijastellaan tilimanaikojaan eessä.tästä ollaan tällä palstalla keskustettu nyt nii paljo etten enempää jaksa ottaa kantaa tähän.mun mielipije lienee selvä.

Kirjoittaja olija
Käyttäjä
#5 | Lähetetty: 21 Helmi 2009 21:46 
En ymmärrä näitä "liian hitaasti ajavien" arvostelijoita. Nämä arvon autoilijat lienevät ainoita oikeita kuljettajia, jotka ottavat kelin ja muut seikat huomioon. Auton mittarivirheen saa helposti selville ja voi sitten sen mukaan ajella. Itse ajelen kohtuu pitkiä rupeamia, ja näitä tielaitoksen näyttöjä riittää. Valtaosa kohdalle sattuneista ajavat ylinopeutta. Onneksi polttoaineen hinta ei laske, pikemminkin nousee, joten kaahajista päästään ennenpitkää.

Lukijoiden ajatuksia Nivala.org keskustelu / Lukijoiden ajatuksia / Turvallisesti Ylös

Vastauksesi Klikkaa tätä ikonia siirtyäksesi lainattuun viestiin

 

 ?
Voit lähettää viestejä anonyymisti kirjoittamalla käyttäjätunnuksen ja jättämällä salasanakentän tyhjäksi. Jos sinulla olisi käyttäjätili, voisit kirjautua foorumille ko. lomaketta käyttäen…
 
  Nivala.org keskustelu Foorumia pyörittää Forum Software miniBB ®